رئیسی : بیش از ۹۰ درصد داروها در داخل ایران تولید می‌شود
(last modified Mon, 23 Jan 2023 09:07:46 GMT )
دلو 03, 1401 13:37 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : بیش از ۹۰ درصد داروها در داخل ایران تولید می‌ شود.

به گزارش رادیو دری ،" سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهوری ایران،  با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه های پزشکی بویژه تولید ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور و توانمندی در تولید و صادرات واکسن گفت: باید مرجعیت علمی کشور را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم و به افزایش بهره‌وری در این زمینه فکر کنیم.

 رئیسی  امروز  ( دوشنبه )  در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود :  از پژوهشگران و محققانی که در تولید افتخار آفریدند، قدردانی می کنیم.

در این جشنواره برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی،  در دو بخش محققان حقیقی و مجموعه های حقوقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس جمهور،   با اشاره به دیدارش با  " آنتونیو گوترش"  دبیرکل سازمان ملل  در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل  گفت: وی در آن ملاقات چندین بار عذرخواهی کرد که تلاش کرده تا بتواند مانع تحریم های دارویی به ایران شود اما موفق نشده است.

رئیسی همچنین گفت :  به دبیر کل سازمان ملل تاکید کردم  امروز علاوه بر اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم ایران در برابر کرونا واکسینه شدند، متخصصان ایرانی نیز  موفق شدند ۶ محصول تولید کنند و دیگر وارد کننده واکسن نیستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:  دانشمندان ایرانی  شبانه روز تلاش کردند که این افتخار را برای کشور به ثبت برساند و یکی از تولیدکنندگان واکسن در  جهان باشیم.

 رئیسی: نگاه ابزاری به زن محکوم به شکست است

کلیدواژه