دلو 05, 1401 13:50 Asia/Kabul
  • هزینه یک میلیارد دلاری مبارزه با موادمخدر بر دوش ایران است
    هزینه یک میلیارد دلاری مبارزه با موادمخدر بر دوش ایران است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد : هزینه یک میلیارد دلاری مبارزه با موادمخدر بر دوش دولت و مردم ایران است.

طبق گزارش نهادها و سازمان‌های بین المللی،  حدود ۹۲ درصد کشفیات مواد مخدر  را  جمهوری اسلامی ایران  انجام می دهد. 

"اسکندر مومنی "  دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، در گفتگو با ایرنا  بر لزوم حمایت جامعه جهانی از جمهوری اسلامی ایران  برای مبارزه با مواد مخدر  و حوزه قاچاق تاکید کرد و گفت: ایران سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار برای  مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌کند.

مومنی،   افزود: بخش قابل توجهی بار مالی در حوزه مبارزه با مواد مخدر شامل انسداد مرزی، مقابله با قاچاق، شناسایی و رصد ترانزیت مواد، کاهش تقاضا، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی است که تا به امروز هیچ کمکی از سوی نهادهای بین المللی صورت نگرفته است. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان اینکه  ایران با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (  UNODC  ) همکاری دارد، افزود : ایران شریک اصلی سازمان ملل متحد در حوزه مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود و بارها سازمان ملل متحد از اقدامات ایران در این عرصه تشکر کرده است.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر : با وجود اذعان  جامعه بین المللی نسبت به اقدامات جمهوری اسلامی ایران، کمک های سازمان ملل متحد و کشورهای کمک کننده، تناسبی با حجم اقدامات ایران  ندارد.

مومنی  تاکید کرد :  که مهم ترین مساله موجود در فرایند مقابله بهینه ایران با مواد مخدر، ناشی از موقعیت ایران در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد افیونی افغانستان است. 

تقدیر سازمان ملل متحد از نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر

کلیدواژه