دلو 06, 1401 12:33 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر پایان اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در سوریه
    تاکید ایران بر پایان اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در سوریه

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: شورای امنیت باید رژیم صهیونیستی را وادار کند که فوراً به همه اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد.

به گزارش رادیو دری، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تحولات سیاسی و بشردوستانه سوریه در حوزه سیاسی، با تاکید بر اینکه بحران سوریه باید براساس اصول حقوق بین‌الملل حل و فصل شود، گفت: تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای سوریه و منطقه است؛ حضور نیروهای خارجی در شمال سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم ناقض منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران حملات تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق در دوم ژانویه را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است و صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد، به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی گفت: با توجه به وضعیت فزاینده وخیم بشردوستانه در سوریه، ایران از تصویب به اتفاق آرای قطعنامه ۲۶۷۲ در  ژانویه ۲۰۲۳ (تمدید سازوکار فرامرزی برای شش ماه) استقبال می‌کند و این اقدام را گامی مهم در جهت رسیدگی به نیازهای فوری سوریه، به‌ویژه با توجه به شرایط شرایط زمستانی می داند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر لغو اقدامات قهری یکجانبه (تحریم‌ها) اعمال شده بر مردم سوریه، نقش سوریه در منطقه را در منطقه مهم و یکی از ستون اصلی صلح و امنیت منطقه دانست و افزود: ما از موقعیت منطقه‌ای سوریه و بهبود روابط دیپلماتیک حمایت می‌کنیم، زیرا معتقدیم که سوریه امن و با ثبات و پیشرفته به نفع مردم سوریه، منطقه و جامعه جهانی است.

تاکید مجدد ایران بر حل سیاسی بحران سوریه و دیگر بحران‌های منطقه

کلیدواژه