جدی 23, 1395 09:39 Asia/Kabul
  •  تاکید مجدد ایران بر حل سیاسی بحران سوریه و دیگر بحران‌های منطقه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران گفت بحران سوریه و دیگر بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد و یافتن راه حل سیاسی ضروروی است.

"حسین جابری‌انصاری" معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در ادامه رایزنی‌های ایران و اتحادیه اروپا درباره تحولات منطقه در بروکسل در دیدار با "هلگا اشمید" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود کشورهای تاثیرگذار در بحران سوریه باید نقش حمایتی و تسهیل‌کننده خود را ایفاء و تعیین سرنوشت آینده این کشور را به مردم سوریه محول کنند.

جابری‌انصاری تصریح کرد باید وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت ملی یکپارچه این کشور بدور از هر گونه مداخله خارجی حفظ شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین بر ضرورت ادامه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی سوریه بدون هرگونه پیش شرط، ادامه روند مقابله با تروریسم و گفت وگوهای سوری- سوری تاکید کرد.

"هلگا اشمید" ، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این دیدار با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه و بحران سوریه بر همکاری و رایزنی‌های بیشتر دو طرف تاکید کرد.

"هلگا اشمید" افزود هدف از گفت وگوها با ایران، همفکری درباره پایان دادن به بحران سوریه از طریق آتش بس و کمک به طرح‌های بازسازی این کشور با همکاری سازمان ملل است.

 

کلیدواژه