دلو 06, 1401 17:48 Asia/Kabul
  • کنعانی: حمایت از سپاه پاسداران بدون تردید ادامه دارد
    کنعانی: حمایت از سپاه پاسداران بدون تردید ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

به گزارش رادیو دری؛ «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اقدامات و اظهارات مداخله جویانه و مغایر با قواعد حقوق بین‌الملل را محکوم کرد و گفت: وزارت امور خارجه ایران حمایت کامل خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماد ارزش‌های مقدس و ملی ایران اسلامی و نیروی پیشتاز در مبارزه با اشکال گوناگون تروریسم و افراطی گری اعلام می‌کند و در این مهم، هیچگونه تردیدی به خود راه نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحریم‌های جدید جمهوری اسلامی ایران علیه تعدادی از اشخاص و نهادهای اروپایی و انگلیس تصریح کرد: این اشخاص، نهادها و شرکت‌ها به عنوان عمل متقابل به دلیل اقدامات عامدانه آنها در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر ملت ایران شده، تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

کنعانی  گفت: جمهوری اسلامی ایران  در دفاع از حاکمیت، منافع ملی و ارکان رسمی و اقتدارآفرین خود عزم و اراده‌ای راسخ دارد و در مسیر تحقق آن در چارچوب اصول و سیاست‌های کلان سیاست خارجی، موازین روشن حقوق بین‌الملل و اصل برابری حاکمیت دولت‌ها، مصمم است.

نمایندگان پارلمان اروپا، چهارشنبه ۱۸ ژانویه به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

با این حال، شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه، از قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی خودداری کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه نیز در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس، تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از نهادها و اشخاص در اتحادیه اروپا و انگلیس اعمال کرد.

کنعانی: سپاه پاسداران برهم زننده راهبردهای سلطه‌طلبانه آمریکا در منطقه است

کنعانی: اروپا رفتار غیرحکیمانه‌ای در خصوص سپاه اتخاذ کرده است

ایران برخی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم کرد

کلیدواژه