بروجردی: دخالت نیروهای فرامنطقه ای ؛ عامل افزایش تنش در منطقه
(last modified 1395-09-22T04:21:49+00:00 )
قوس 22, 1395 08:51 Asia/Kabul
  • بروجردی: دخالت نیروهای فرامنطقه ای ؛ عامل افزایش تنش در منطقه

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دخالت نظامی کشورهای بیگانه و ارسال سلاح برای گروه های تروریستی به افزایش تنش در منطقه منجر شده است.

به گزارش ایرنا، "علاءالدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روزیکشنبه در دیدار«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در تهران با اشاره به بحرانهای سوریه، عراق و یمن افزود: سیاست حمایت از گروههای تروریستی توسط آمریکا و همپیمانان منطقه ایش سیاستی شکست خورده است و با معیارهای دمکراسی مورد ادعای خودشان مغایرت دارد.

بروجردی رفتار آمریکا در تمدید قانون تحریم ها ضد ایران را در تضاد با تعهدات  آن کشور در برجام و نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا دانست.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران همچنین با تاکید بر اهمیت نقش مجالس در افزایش مراودات میان تهران کی اف گفت: مجالس دو کشور می توانند حامی و تسهیل کننده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی  دو کشور باشند.

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و مهم در منطقه است و دولت و پارلمان اوکراین  همواره بر ارتقاء سطح روابط  دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و صنعتی تاکید ویژه ای دارند.

سفیر اوکراین در ایران بر ضرورت افزایش بر رایزنی ها و دیدارهای مستمرمقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمان دو کشوردر چارچوب گسترش روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.