دلو 12, 1401 10:05 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران به ثبات و امنیت آفریقا کمک می‌کند
    امیرعبداللهیان: ایران به ثبات و امنیت آفریقا کمک می‌کند

وزیر امور خارجه  ایران در دیدار رئیس جمهوری موریتانی گفت، ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و به ثبات و امنیت منطقه آفریقا کمک می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران درچارچوب تعامل سازنده با جهان، فقط نگاه تک بعدی آن هم به کشورهای اروپایی ندارد و قاره آفریقا و آسیا مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بازار گسترده آفریقا، بستر مناسبی برای فروش کالاهای ایرانی است و در چنین شرایطی، قاره سیاه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه شنبه شب پس از دیدار محمد ولد غزوانی رئیس جمهوری موریتانی در نواکشوت در جمع خبرنگاران، این دیدار و گفت‌وگوها را بسیار سازنده‌ عنوان کرد و افزود، در این دیدار همچنین فرصتی فراهم شد تا در خصوص موضوعات متنوع دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از نزدیک با دیدگاه‌های رئیس جمهور موریتانی، آشنا شوم.

امیرعبداللهیان با قدردانی از تلاش‌های سازنده و ارزشمند رئیس جمهوری موریتانی در پیگیری ابتکار عمل مبارزه با تروریسم و تقویت صلح و امنیت پایدار در صحرای غربی تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت منطقه قاره آفریقا و نیز برای رسیدن به جهان امن و آرام حمایت می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه شنبه وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و مورد استقبال «محمد سالم ولد مرزوک» وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

کلیدواژه