دلو 12, 1401 12:29 Asia/Kabul

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در آغاز جشن دهه فجر در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت، قدرت امروز ایران مقابل دشمنان بر پایه تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند نیست، بلکه مردم این قدرت را تولید می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران در این مراسم تصریح کرد، انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و مردم اساس این انقلاب هستند.

قالیباف، مردمی بودن را یکی از شاخص‌های مورد نظر امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی دانست و افزود، انقلاب اسلامی در قلب یکایک مردم ایران است و امروز مردم از مسولان این مطالبه را دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببرند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران، عقلانیت، معنویت و عدالت را پایه‌های اساسی مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار کرد، دلیل پیروزی امام و مردم در انقلاب ۵۷ تکیه به سنت‌های الهی بود.

قالیباف با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست روحیه مبارزه و وحدت را در همه جوامع اسلامی بدمد افزود، بدون شک عزت امروز مسلمین و احیای مجدد اسلام مدیون امام خمینی (ره) و شهداست.

امروز (چهارشنبه) 12 بهمن 1401 هجری شمسی برابر با یکم فوریه 2023، آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران است.

44 سال پیش در چنین روزی، دوازدهم بهمن سال 1357 هجری شمسی (یکم فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت 10 روز از ورود ایشان به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357 ،(11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس ایران اسلامی

کلیدواژه