دلو 13, 1401 12:43 Asia/Kabul
  • انتقاد سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نسبت به نگاه غرب به حقوق بشر
    انتقاد سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نسبت به نگاه غرب به حقوق بشر

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با انتشار تصاویر شهدای فلسطینی در یک ماه گذشته نسبت به نگاه غرب در حمایت از حقوق بشر انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنج‌شنبه با انتشار تصاویری از شهدای فلسطینی در یک ماه اخیر در توئیتر نوشت: در ماه ژانویه ۳۵ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیدند؛ نگاهی دیگر به حمایت غرب از حقوق بشر!

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز گذشته هم با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی در توئیتی نوشت: زوال و اضمحلال در ماهیت رژیم صهیونیستی نهفته است.

کنعانی چافی افزود: اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت، نجات بخش این رژیم از زوال نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: برای رژیمی که از بحران‌های متراکم داخلی در رنج است و افزون بر آن، با خیزش رهایی طلبانه مردم فلسطین در ۳ جبهه غزه، کرانه باختری رود اردن و سرزمین‌های ۴۸ مواجه است، دست زدن به اقدامات ایذایی ضد محور متحد مقاومت، نجات بخش نیست.

تنها یک ماه از آغاز به کار کابینه جدید نتانیاهو در اراضی اشغالی می‌گذرد که در یک ماه گذشته بیشترین تنش‌های درونی و درگیری‌ها با فلسطینی‌ها رخ داده است.

در حوزه داخلی، اعتراضهای گسترده ای ضد نتانیاهو و کابینه او جریان دارد و دهها هزار نفر به طور خاص در شنبه‌های اعتراضی در شهرهای مختلف اراضی اشغالی تظاهرات می‌کنند.

در حوزه بیرونی نیز خشونت و افراط گرایی ضد فلسطینی‌ها سبب شد عملیات مقاومتی در درون اراضی اشغالی به لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یابد؛ به نحوی که در عملیات ۲۷ ژانویه، ۱۱ صهیونیست کشته و حدود ۲۰ نفر هم زخمی شدند.

افزایش شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۳۵ شهید

کلیدواژه