دلو 15, 1401 08:46 Asia/Kabul

امروز شنبه سیزدهم رجب سال 1444 هجری قمری برابر با 4 فوریه 2023، سالروز ولادت سراسر نور واعجاز  پیشوای پرهیزکاران، اسوه شجاعت و عدالت حضرت امیرالمومنین علی (ع) است.

به گزارش رادیو دری،همزمان با ولادت مولای متقیان امام علی (ع) حرم شریف ایشان در شهر نجف، قبله گاه همه دل های مشتاق و عاشق است.

در افغانستان نیز حرم منسوب به حضرت علی (ع) در مزارشریف این روزها بیش از همیشه لبریز از حضور دلدادگان آن حضرت است.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت امام اول شیعیان جهان، " روز پدر" نامگذاری شده است و به این مناسبت از مقام پدران تجلیل می شود.

مردم سراسر ایران اسلامی، سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) را که در حقیقت پدر امامت هستند، گرامی می دارند و حرم های مقدس از جمله حرم نورانی امام علی بن موسی الرضا (ع) میعادگاه محبان ولایت است که از راههای دور و نزدیک خود را به این بارگاه نورانی رسانده اند تا در جشن میلاد سید الاوصیا امام علی (ع) میهمان خوان کرامت فرزند بزرگوارش باشند.

حضرت امام علی (ع) از دوران نوجوانی نزد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) پرورش یافتند.

حضرت علی بن ابی طالب (ع) در سیزدهم ماه رجب درحالی که دیوار خانه کعبه به روی مادرشان فاطمه بنت اسد شکافت و وی وارد این خانه مقدس شد، دیده به جهان گشودند.

ایشان نخستین فردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و در همه مراحل تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام از سوی پیامبر اکرم (ص)، اصلی ترین یاور آن حضرت به شمار می رفتند.

رادیو دری فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام علی (ع)، امام اول شیعیان جهان را به مسلمانان و دیگر آزادیخواهان جهان تبریک می گوید.

علی مع الحق و الحق مع علی

کلیدواژه