روحانی: افزایش توان تولید، زمینه‌ساز ارتقاء قدرت ملی ایران است
(last modified 1395-09-22T07:35:46+00:00 )
قوس 22, 1395 12:05 Asia/Kabul
  • روحانی: افزایش توان تولید، زمینه‌ساز ارتقاء قدرت ملی ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: توانمندسازی و افزایش توان تولید در هر یک از بخش‌های اقتصادی، ارتقاء بخش قدرت چانه‌زنی، پایداری و تضمین کننده استقلال جمهوری اسلامی ایران است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در آیین جشن خودکفایی گندم در تهران،  با اشاره به افزایش روزانه تولید نفت از یک میلیون بشکه به دو میلیون و 300 هزار بشکه طی ده ماه گذشته تصریح کرد: این افزایش تولید که پس از موفقیت مذاکرات هسته‌ای انجام شده است، زمینه را برای افزایش قدرت چانه‌زنی مسوولان صنعت نفت ایران در نشست اخیر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین فراهم کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، موفقیت ایران در نشست اخیر اوپک در وین را برجام دیگری در حوزه نفت خواند و افزود: این موفقیت شکستی دیگر برای اسرائیل و نیز یکی از کشورهای منطقه  بود که سیاست‌های غلطی را در پیش گرفته است. 

روحانی همچنین تصریح کرد: افزایش تولیدات محصولات کشاورزی علاوه بر نقشی که در اشتغال، افزایش تولید ناخالص ملی و امنیت غذایی دارد، زمینه را برای ارتقای قدرت ملی، پایداری و استقلال ایران فراهم می‌کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله برجام، مذاکرات اوپک، خرید هواپیما و تولیدات محصولات کشاورزی، موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است و در آینده نیز در زمینه‌های اقتصادی موفقیت‌هایی دیگری کسب خواهد کرد.

شرکت‌ هواپیمایی "ایران‌ایر" و شرکت هواپیمایی بوئینگ روز یکشنبه قرارداد خرید 80 فروند هواپیما را در تهران امضاء کردند. قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از بوئینگ 16 میلیارد و600 میلیون دلار ارزش دارد. 

 

کلیدواژه