دلو 17, 1401 13:15 Asia/Kabul
  • کنعانی: پویایی دیپلماتیک در مذاکرات رفع تحریم‌ها وجود دارد
    کنعانی: پویایی دیپلماتیک در مذاکرات رفع تحریم‌ها وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : پویایی دیپلماتیک در زمینه مذاکرات رفع تحریم ها از طریق مجاری مختلف وجود دارد، و  پیام‌ها در سطوح مختلف در این زمینه در حال مبادله است.

" ناصر کنعانی "  سخنگوی وزارت امور خارجه  امروز (دوشنبه )  در نشست خبری گفت :  ایران همواره جزو کشورهای دارای همکاری نزدیک و مستمر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و در چهارچوب فنی گفتگوها و ارتباطات ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری،  کنعانی، درباره حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی مراتب تسلیت خود را درباره این حادثه تلخ به دولت و ملت  جمهوری آذربایجان و خانواده دیپلمات از دست رفته در این حادثه ابلاغ کرده و وقوع این حادثه را قویاً محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر وظیفه خود در این رابطه در ابتدای حادثه بلافاصله ورود کرد و اقدامات لازم را انجام داد؛ ضارب بازداشت  شد و مورد بازجویی و تحقیقات انتظامی و پلیسی و قضایی قرار گرفت؛ تحقیقات و اظهارات ضارب نشان می دهد که این کار شخصی و با انگیزه های شخصی و خانوادگی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موضوع اوکراین و ادعاهای این کشور درباره پهپادهای ایرانی، نیز گفت : این موضوع نشان‌دهنده نفاق و سیاست دوگانه در ارتباط با قضایای مهم بین‌المللی از جمله موضوع اوکراین است.

کنعانی با اشاره به حجم بالای کمک های نظامی دولت آمریکا و اروپایی ها به اوکراین، این ارقام را «بسیار سنگین» توصیف کرد و افزود:  اگر اندکی از این عدد و رقم ها صرف سرمایه گذاری در اوکراین می شد، شاهد این همه ویرانی و خرابی و خسارت و تلفات انسانی در این کشور نبودیم و نیازی هم نبود که اوکراین هر از چند گاهی به جای نگاه کردن به اصل و ریشه بحران، اتهامات سیاسی را متوجه  ایران کند.

کنعانی،  سیاست جمهوری اسلامی ایران را در موضوع اوکراین را روشن دانست و آن را «عدم حمایت از جنگ و عدم حمایت از یک طرف علیه دیگری» برشمرد. 

واکنش ایران به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی و موضع گیری تحریک آمیز اوکراین

کلیدواژه