دلو 18, 1401 08:57 Asia/Kabul
  • رئیسی: دستاوردهای انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت ایران است
    رئیسی: دستاوردهای انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشستی با پیروان ادیان توحیدی، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را متعلق به همه ملت ایران از هر قوم و مذهبی عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در این نشست که به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ایام دهه فجر برای همه یادآور پیروزی‌های بزرگ ملت ایران است گفت، این پیروزی‌ها مرهون بصیرت و ایستادگی همه ملت بزرگ ایران با هر گویش، مذهب و باوری است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی و مقاومت مردم ایران را عامل شکست فشارهای حداکثری آمریکا دانست و تصریح کرد، این مهم نشان می‌دهد که ملت ایران باید بر انسجام و یکپارچگی خود بیافزایند و با مقاومت و ایستادگی، تلاش و فعالیت مضاعفی برای ارتقای استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود داشته باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را اهانت به همه انبیاء و ادیان الهی و توحیدی عنوان کرد و افزود، اینکه کسی به خود اجازه دهد تحت لوای یک دولتی، به پیامبر الهی قریب به ۲ میلیارد مسلمان در جهان اهانت کند، نامش آزادی نیست، بلکه اهانت به همه خداباوران بر روی زمین و اتفاقاً محدودکننده آزادی بیان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امام خمینی (ره) به ما اینگونه آموخت که رنج دیگران، رنج ما باشد تصریح کرد، براساس چنین نگاهی، وقتی در مرز ترکیه و سوریه مردم گرفتار بلایای طبیعی و زلزله شده‌اند، گویی ما نیز دچار این حادثه و مشکل شده‌ایم.

رئیسی تاکید کرد، اگر شهید سلیمانی رنج دیگران را نداشت چرا باید در عراق به شهادت می‌رسید؟ او رفت که مردم عراق و کل ملت‌های منطقه را از شر تروریسم تکفیری که هیچ ارتباطی با دین نداشتند اما به نام دین جنایت می‌کردند، نجات بخشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد، امروز کسانی که به نام یهود در فلسطین و به ملت مظلوم آن ظلم می‌کنند، هیچ نسبتی با دین یهود و پیروان حضرت موسی(ع) ندارند.

 

کلیدواژه