فرمانده معظم کل قوا: ۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد ملی و خنثی شدن راهبرد دشمن خواهد شد
(last modified 1401-11-19T07:27:25+00:00 )
دلو 19, 1401 11:57 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار صدها نفر از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ایران، ۲۲بهمن امسال را مظهر اتحاد ملی خواندند و گفتند: ۲۲ بهمن امسال مظهر حضور، عزت، اعتماد مردم به یکدیگر و اتحاد ملی است.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن همچنان‌که تا کنون زنده نگه داشته شده است، باید در آینده نیز زنده نگه داشته شود افزودند: انقلابِ زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نیازها و خطرها، آن نیازها را برطرف و خطرها را خنثی کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی علت شکست یا بازگشت دیکتاتوری‌های سخت و تلخ در انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه و شوروی را غفلت از نیازها و خطرهای اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعواهای شخصی دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی خود را از این آفات مصون نگه داشته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نقشه و هدف واضح دشمن علیه نظام اسلامی را به زانو درآوردن انقلاب خواندند و گفتند: جمهوری اسلامی، این منطقه مهم، راهبردی و پُر منفعت را از دست آنها خارج کرده و علاوه بر آن، ندای استقلال و باج ندادن را نه فقط به عنوان یک مساله سیاسی، بلکه به عنوان یک باور و ایمان دینی بلند کرده است.

فرمانده معظم کل قوای ایران تصریح کردند: ممکن است برخی کشورهای دیگر نیز خواهان سیاست استقلال از آمریکا باشند، اما این سیاست با داد و ستد، گفتگو، نشستن پشت میز مذاکره و احیاناً پرداخت زیر میزی به افراد مؤثر عوض می‌شود، همچنان‌که نمونه‌های آن را در دنیا می‌بینید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ارتش امروز ایران را نماد استقلال و استحکام و مورد اعتماد و عزیز در بین مردم و مسوولان این کشور خواندند و افزودند: امروز ارتش با مردم و در کنار مردم و جزء مردم است و اگر در گذشته حتی حق دست زدن به قطعه هواپیمای خریداری شده از آمریکایی‌ها را نداشت، امروز با وجود تحریم، خودش سازنده و مبتکر هواپیما و رقم زننده کارهای شگفت‌آور و بزرگ و عزت‌آفرین برای مردم است که نمونه آن دیروز نمایش داده شد.

ایشان با بیان اینکه حادثه ۱۹ بهمن ۵۷ پیش‌درآمد موثری برای پیروزی نهضت و پدیدآمدن عملی و واقعی انقلاب بود تصریح کردند: این حرکت در خود پیروزی انقلاب اثر داشت، زیرا مردم روحیه گرفتند و احساس کردند که ارتش در مقابلشان نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: تنها ابزار رژیم حقیر و ظالم پهلوی فقط همین بود که به وسیله‌ ارتش، مردم را سرکوب کند، اما مردم دیدند ارتش هم مسیر انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه جوانان نیروی هوایی ارتش، در آن زمان نمی‌دانستند چه اتفاقی بناست بیفتد، اما خطرپذیری کردند افزودند: این نشان داد که ارتش آینده خطرپذیر است و انصافاً در این سالهای متمادی نشان دادند که ارتش، مشت گره کرده‌ای در مقابل متجاوز است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: متجاوز آن روز البته عوامل آمریکا و عوامل حکومت پهلوی بودند، بعدها متجاوزان دیگری هم پیدا شدند، اما ارتش در مقابل همه‌ این‌ها سینه سپر کرد.

در 19 بهمن / دلو سال 1357 هجری شمسی،  (8 فوریه 1979) جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش در مدرسه علوی تهران با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیروی از ایشان را به طور رسمی اعلام کردند.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22 بهمن 1357) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران: ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد

، .

کلیدواژه