رئیسی: دشمن، پیشرفت ایران را بر نمی‌تابد
(last modified 1401-11-22T08:40:34+00:00 )
دلو 22, 1401 13:10 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای این کشور در حوزه های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، دفاعی، سلامت و پزشکی گفت: دشمن، پیشرفت ایران را بر نمی‌تابد.

به گزارش رادیو دری، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع راهپیمایان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌ آزادی تهران، با تبریک این روز اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به‌رغم تهدیدها و تحریم ها از رشد سرمایه ثابت، رشد سرمایه‌گذاری و اقتصادی و رشد در دیگر شاخصه‌ها برخوردار است.

رئیسی افزود: دشمنان وقتی دیدند ایران در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است‌ و متوقف نشده است، دست به توطئه دیگری زدند و تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند، اما باز هم شکست خوردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است تاکید کرد: کسانی که در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند، بدانند آغوش ملت ایران برای پذیرش آنها باز است و دولت سیزدهم، نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دولت و دستگاه‌های اداری دنبال خواهد کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه مردم ایران فهمیده اند که مساله دشمن، زن، آزادی، زندگی و حقوق بشر نبوده است تصریح کرد: دشمن به دنبال گرفتن استقلال ملت ایران، سلب آزادی و زندگی است و ملت ایران خوب می‌دانند که آنها به مردم افغانستان، عراق، لبنان، سوریه زندگی نداده‌اند که بخواهند به ایرانیان زندگی بدهند.

وی با بیان اینکه امروز‌ به برکت انقلاب اسلامی، زنان ایرانی در عرصه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور پررنگ دارند، خطاب به غربی ها گفت: «ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم هستید که برای کسب سود بیشتر، از زن استفاده ابزاری می‌کنید.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده سوریه و ترکیه تصریح کرد: ایران یار روزهای سخت همه همسایگان است و دشمن بداند اگر بخواهد جایی در این منطقه پیدا کند سخت در اشتباه است، زیرا جمهوری اسلامی امنیت منطقه را در گرو خروج آمریکا و متحدانش می‌داند.

رئیسی همچنین با اشاره به دنباله روی آمریکا از گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند، خروج نام آنها از فهرست تروریست ها از سوی کنگره آمریکا را باعث شگفتی دانست.

وی با بیان اینکه امسال  22 بهمن دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورده است اظهار کرد: دشمنان در یکسال گذشته، توطئه هایی زیادی کردند، اما ملت سرفراز ایران، دشمن را شناختند و در صحنه خوش درخشیدند به نحوی که یک بار دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی مردم عزیز و سرافراز و انقلابی ایران، دشمن را ناکام گذاشتند.

همخوانی سرود ملی ایران در گستره این سرزمین اسلامی

نمایی از عهد ناگسستنی مردم ایران با انقلاب اسلامی

کلیدواژه