دلو 25, 1401 19:15 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر چین بر توسعه روابط
    تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر چین بر توسعه روابط

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار نخست وزیر چین گفت: سند جامع مشارکت راهبردی میان تهران و پکن نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط است.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» که به دعوت رسمی رئیس جمهوری چین در صدر هیات عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به پکن سفر کرده است، عصر سه‌شنبه به وقت محلی پکن در دیدار با «لی که چیانگ» نخست وزیر چین، رویکرد چند جانبه‌گرایی را به عنوان محور مشترک مواضع بین‌المللی دو کشور مهم توصیف و بر اهمیت تقویت همکاری‌های ایران و چین در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشینه همکاری‌های تاریخی و ارزشمند دو تمدن بزرگ ایران و چین، اجرای توافق های مهم دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و چین را خواستار شد.

نخست وزیر چین نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط و وحدت نظر دو کشور در رویکرد چند جانبه‌گرایی در جهان گفت: مذاکرات سازنده‌ای میان دو کشور برای توسعه روابط در موضوعات مختلف برقرار است.

«لی که چیانگ» در ادامه سند جامع مشارکت راهبردی چین و ایران را از دستاوردهای حاصل از توافق‌های بین تهران و پکن اعلام و بر تمایل چین برای اجرای کامل آن و همچنین تقویت همکاری و هماهنگی با تهران برای استمرار روند توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار «لی جان شو» رئیس کنگره ملی خلق چین، تهران و پکن را دوستان دوران سخت توصیف و از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین برای گسترش همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت نقش همکاری‌های پارلمانی بر روند توسعه همکاری‌های دوجانبه، از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت پیشبرد روابط راهبردی ایران و چین قدردانی کرد.

دیدار رئیسی با رهبر معظم انقلاب در آستانه سفر به چین

کلیدواژه