دلو 27, 1401 19:34 Asia/Kabul
  • مقامات ایران ادعای حضور رهبر القاعده را در این کشور رد کردند
    مقامات ایران ادعای حضور رهبر القاعده را در این کشور رد کردند

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حضور سرکرده القاعده در ایران را رد و اعلام کرد که انتشار اینگونه اطلاعات نادرست، مانع از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم می‌شود.

به گزارش رادیو دری؛ در پی اظهارات بی پایه و اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا که مدعی حضور «سیف‌العدل» سرکرده القاعده در ایران شده است، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری این ادعا را دروغ خوانده و تصریح کرده است: شبکه جهانی القاعده بعد از مرگ اسامه بن لادن برچیده شده است و این سازمان دیگر وجود ندارد، ولی ایدئولوژی افراطی آن همچنان وجود دارد و پابرجاست.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: داعش جای القاعده را گرفته و شکل جدیدی از تروریسم را ایجاد کرده است.

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین در توئیتی دیگر اعلام کرد: آدرس به اصطلاح - رهبر (سرکرده) تازه منصوب شده القاعده - نادرست است و این اطلاعات غلط و نادرست می‌تواند به صورت بالقوه مانع از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم شود.

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اخیرا در نشستی خبری با تکرار ادعاهای مطرح‌ شده در گزارش سازمان ملل متحد مدعی شد که شخصی به نام «سیف العدل» که سرکرده جدید سازمان تروریستی القاعده است، در ایران حضور دارد.

طرح این گونه ادعاهای بی پایه و اساس در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران به اذعان همگان از پیشگامان مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است.

طالبان: ادعای حضور اعضای القاعده در افغانستان بی‌اساس است

ایران در مقابله با تروریسم القاعده کارنامه شفافی دارد

کلیدواژه