دلو 30, 1401 18:27 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به ادعای ضد ایرانی رئیس جمهوری آذربایجان
    واکنش ایران به ادعای ضد ایرانی رئیس جمهوری آذربایجان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای رئیس جمهوری آذربایجان درباره حادثه اخیر در سفارت باکو در تهران تاکید کرد: بهتر است از هرگونه پیشداوری، سیاسی سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود.

به گزارش رادیو دری؛ "ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران، امروز (یکشنبه)  به اظهارات ضد ایرانی "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری  آذربایجان که در پی حادثه اخیر در سفارت  باکو در تهران مطرح شده است، واکنش نشان داد.

در حمله اخیر  یک فرد مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران،  مسوول نگهبانی سفارت جان باخت و دو محافظ دیگر زخمی شدند.

عامل این حادثه پس از دستگیری، دلایل شخصی را علت این حمله عنوان کرد.

با این حال رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که عامل حمله به سفارتخانه این کشور در تهران  با نهادهای حکومتی ایران ارتباط داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران در واکنش به این اظهارات، با بیان اینکه طرح رسانه‌ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده نیست افزود : همان‌طور که بارها مسؤولان جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند، پرونده در حال طی مراحل قانونی خود است و آنچه اطلاع رسانی شد، براساس اظهارات صریح ضارب بوده و همه ابعاد این رخداد تلخ در حال بررسی و رسیدگی دقیق و کارشناسانه است.

کنعانی تأکید کرد: همانگونه که در پیام‌های دیپلماتیک و تماس‌های مقامات ارشد سیاسی و قضایی دو کشور بیان شد، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا نتایج تحقیقات را در اختیار مقامات جمهوری آذربایجان قرار دهد.

وی اظهار کرد: اطمینان داریم در فضای همکاری و رویکرد سازنده، همه ابهامات و سؤالاتی که در ذهن مسؤولان جمهوری آذربایجان است، پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

امیرعبداللهیان: حمله به سفارت جمهوری آذربایجان، تروریستی نبود

حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

کلیدواژه