حوت 01, 1401 09:15 Asia/Kabul
  • گفتگوی تلفنی عبداللهیان وبورل
    گفتگوی تلفنی عبداللهیان وبورل

وزیرامورخارجه ایران گفت که رفتار ماه های اخیر اتحادیه اروپا ادامه سیاست های ناکارآمد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران یکشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حضور میلیونی و باشکوه مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از رویکرد برخی کشورهای اروپایی در حمایت از گروه های حامی تروریسم به شدت انتقاد کرد.
امیرعبداللهیان با یادآوری سیاست تکراری و منسوخ اعمال تحریم ضد جمهوری اسلامی ایران گفت، رفتار ماه های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاست که بیش از پیش تداوم استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می کند.
وزیر امورخارجه ایران همچنین بار دیگر بر پایان جنگ در اوکراین تاکید کرد و افزود، جمهوری اسلامی ایران همواره بر آتش بس و پیگیری راهکارهای دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین تاکید کرده است.
امیرعبداللهیان تصریح کرد، از نگاه جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها ضامن بقای صلح پایدار از جمله در اوکراین است و تهران با هدف پیشبرد آتش بس و دستیابی به صلح از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران درباره ادامه همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت، اگر آژانس با نگاه فنی و غیر سیاسی عمل کند، امکان دستیابی به چارچوبی برای حل و فصل موضوع وجود دارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشرفت های بعمل آمده در مسیر همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر تداوم گفت و گوها به منظور پیشبرد موضوعات تاکید کرد.
 

کلیدواژه