حوت 01, 1401 11:49 Asia/Kabul
  • سید رسول موسوی معاون وزارت خارجه ایران
    سید رسول موسوی معاون وزارت خارجه ایران

معاون وزارت خارجه ایران از اصلاح دستور ثبت‌نام دانشجویان افغانستانی به وزارت علوم خبر داد و تصریح کرد سیاست ایران تسهیل امور تحصیلی به دانشجویان افغانستانی در ایران به خصوص دانشجویان دختر است.

به گزارش رادیو دری، سید رسول موسوی معاون وزارت خارجه ایران در واکنش به دستور وزارت علوم این کشور مبنی بر منع تحصیل دانشجویان افغانستانی که کارت آمایش دارند، تأکید کرد با توضیح وزارت خارجه به وزارت علوم، دستور منع ثبت‌نام دانشجویان اهل افغانستان در دانشگاه‌های ایران اصلاح می‌شود و بنابراین دانشجویان افغانستانی نگران نباشند.

وزارت علوم به تازگی به دانشگاه‌های کشور دستور داده بود تا دانشجویان افغانستانی فقط با ارائه پاسپورت ثبت نام شوند؛ بخشنامه‌ای که بر اساس آن متقاضیان دارای کارت آمایش از ثبت نام محروم می‌شدند.

مدیر‌کل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران ماه گذشته از معاونان آموزشی‌ دانشگاه‌های سراسر ایران خواسته بود که دانشجویان با مدرک اقامت کارت آمایش را ثبت‌نام نکنند.

روزنامه ایرانی شرق روز گذشته در مطلبی به مشکلات دانشجویان افغانستانی دارای کارت آمایش از جمله دختر دانشجویی به نام معصومه اشاره کرده بود.  

سید رسول موسوی معاون وزارت خارجه ایران خطاب به این گروه از دانشجویان افغانستانی نوشت: «معصومه خانم و معصومه خانم‌ها نگران نباشند؛ سیاست ایران تسهیل امور تحصیل به دانشجویان افغانستانی در ایران به خصوص دانشجویان دختر است.»

دانشجویان افغانستانی در صدر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های ایران