حوت 02, 1401 09:18 Asia/Kabul
  • کنعانی: تغییری در مواضع ایران با حکومت سرپرستی افغانستان بوجود نیامده است
    کنعانی: تغییری در مواضع ایران با حکومت سرپرستی افغانستان بوجود نیامده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که هیچ تغییری در مواضع تهران در چگونگی تعامل با حکومت سرپرستی افغانستان بوجود نیامده است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تغییرات داخلی سفارت افغانستان در تهران اظهار کرد، پایان ماموریت یک دیپلمات و سپردن سرپرستی امور سفارت به دیپلماتی دیگر از همان مجموعه سفارت به معنی تغییر در وضعیت حقوقی آن سفارت نیست.

ایران به‌عنوان کشور همسایه افغانستان و دارای مرز طولانی با این کشور، توجه ویژه به تحولات افغانستان دارد.

روابط خوب مردم ایران و افغانستان، رفت و آمد شهروندان افغان به ایران و حضور بیش از 4 دهه مهاجران افغان در ایران، سبب شده است افغان‌ها به نوعی جمهوری اسلامی ایران را وطن دوم خود بدانند.

این وابستگی و تاثیرپذیری عمیق سبب شده است ایران با حساسیت و با احترام به نظر و منافع مردم و دولت افغانستان، تحولات سیاسی و امنیتی این کشور را پیگیری کند.

با شروع دوران جدید سیاسی در افغانستان نیز ایران از هیچ کمکی به مردم آن کشور دریغ نکرده و همزمان به همکاری خود با دولت طالبان برای توسعه اقتصادی در سایه امنیت ادامه داده است.

 ایران راه حل برون رفت افغانستان از چالش های سیاسی و امنیتی جاری را  تلاش همه طرف ها برای تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه گروه های قومی و مذهبی از طریق گفتگوهای بین الافغان و بدون مداخله خارجی می داند.

ایران تغییر در سرپرستی سفارت افغانستان در تهران را تکذیب کرد

کلیدواژه