قوس 23, 1395 08:25 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به تایید حکم حبس دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صدور حکم حبس دراز مدت برای دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را در دادگاه تجدید نظر این کشور ، محکوم کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، "بهرام قاسمی" در واکنش به تایید حکم حبس طولانی " شیخ علی سلمان " دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین گفت، برخوردهای ناعادلانه، خشن و امنیتی با رهبران مسالمت جو و میانه رو بحرینی نه تنها معضلات عدیده این کشور را حل نخواهد کرد، بلکه موجب ناامیدی معتقدان و طرفداران مشی و روش های مسالمت جویانه خواهد شد.

بهرام قاسمی تصریح کرد، اعطای پایگاه نظامی به کشورهای فرامنطقه ای، فراخوان و پذیرش نیروهای نظامی خارجی و پرداخت هزینه آنان از بودجه مردم آن کشور متضمن امنیت و راهکاری مناسب برای حکومت بحرین نخواهد بود.

قاسمی همچنین گفت، تاریخ جهان و به خصوص منطقه از گذشته تا حال بخوبی گویای آن واقعیت روشن است که تنها اتکاء بر قدرت مردم - آشتی و وفاق ملی است که می تواند بهترین ضامن امنیت کشورها و دولتها برای استمرار حیات خود باشد.

دادگاه رژیم آل خلیفه روز دوشنبه ضمن تایید اتهامات ساختگی ضد شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین، حکم ۹ سال زندان وی را تایید کرد.

 

کلیدواژه