حوت 04, 1401 14:09 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: حقوق بشر قربانی سیاست‌زدگی است
    غریب آبادی: حقوق بشر قربانی سیاست‌زدگی است

معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر ایران، سیاست زدگی را آفت حقوق بشر دانست و گفت: رسانه ها باید حرفه‌ای رفتار و به دور از سیاست‌زدگی، حقایق را روایت کند.

به گزارش رادیو دری، «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در نشست با خبرنگاران رسانه‌های خارجی،با اشاره به بحث جهان‌شمولی حقوق بشر، سیاست‌زدگی را آفت حقوق بشر دانست و افزود: حقوق بشر قربانی سیاست‌زدگی است؛ نمونه آن حقوق مردم مردم بی‌گناه یمن است که حتی نمی‌گذارند کمک‌های بشردوستانه به دست آن‌ها برسد.

غریب آبادی گفت: سیاست حقوق بشری ایران مبتنی بر حمایت و ارتقاء حقوق بشر در سطح داخلی و تعامل و مشارکت منطقی و متقابل با سازوکار‌های حقوق بشری بین‌المللی است.

معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، با اشاره به اینکه مدعیان دروغین حقوق بشر در قبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا که اروپایی‌ها آن را اجرا می‌کنند و زندگی میلیون‌ها ایرانی را تحت تاثیر قرار داده، سکوت کرده‌اند،تصریح کرد: مردم ایران قربانی فعالیت‌های گروه‌های تروریستی هستند؛ ۱۷ هزار انسان بی‌گناه در نتیجه این اقدامات تروریستی جان خود را از دست داده‌اند.

غریب آبادی با بیان اینکه دشمن تمامی هم و غم خود را در رسانه‌ها و فضای مجازی علیه ایران به کار گرفته است، تاکید کرد: رسانه باید با رفتار حرفه‌ای و به دور از سیاسی کاری، رسالت حرفه‌ای خود را بدون اینکه تحت تاثیر تبلیغات مخرب گروه خاصی از کشور‌ها باشد،انجام دهد. 

از اواخر سپتامبر، برخی ازمناطق مختلف ایران شاهد بروز اغتشاش‌هایی بود که در همان نخستین روزها، نقش برخی رسانه‌های سنتی و نوین در گسترش این اغتشاش‌ها نمایان شد.

در این اغتشاشات، سران سیاسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضاً برخی از کشورهای اروپایی، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند.

تلاش کشورهای غربی و رسانه های وابسته به آنان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران شرایطی است که پیش از این میلیونها نفر از ملت ایران در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش حضور یافتند.

واکنش ستاد حقوق بشر ایران به قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر

کلیدواژه