امیرعبداللهیان:گروه‌های تروریستی در شمال عراق نباید تهدیدی علیه امنیت ایران باشند
(last modified 1401-12-04T11:01:07+00:00 )
حوت 04, 1401 15:31 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان:گروه‌های تروریستی در شمال عراق نباید تهدیدی علیه امنیت ایران باشند
    امیرعبداللهیان:گروه‌های تروریستی در شمال عراق نباید تهدیدی علیه امنیت ایران باشند

وزیر امور خارجه ایران گفت: برای ایران قابل قبول نیست که گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب از منطقه شمال عراق بخواهند تهدیدی علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران باشند.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» که در پاسخ به دعوت «فؤاد حسین» همتای عراقی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراق در بغداد حضور دارد، روز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه ای درباره دیدارهایش با مقامات این کشور افزود: به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب از مبدا منطقه شمال عراق بخواهند تهدیدی علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران باشند و عراق نیز اجازه نخواهد داد که این وضعیت ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در این سفر، رایزنی های ما بر همکاری‌های دوجانبه به ویژه در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری متمرکز بود و زیر ساخت‌هایی نیز برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های تجاری دو کشور در حال تکمیل است.

امیرعبداللهیان همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی در نابلس اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر در کرانه باختری از جنین تا نابلس جنایات بزرگی را مرتکب شدند؛ صهیونیست‌ها با بحران‌های چند لایه داخلی مواجهند و دولت نتانیاهو در حال فروپاشی است و به دنبال این هستند که با ارتکاب چنین جنایاتی بر افتضاح بحران‌های چند لایه داخلی سرپوش بگذارند.

وی اظهار کرد: آنچه امروز در کرانه باختری شاهد هستیم اثبات می‌‌کند که امروز مقاومت فقط در غزه جریان ندارد، بلکه سراسر کرانه باختری مرکزی برای استمرار مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین سکوت غرب در قبال حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و جنایات این رژیم در فلسطین را سیاستی مبتنی بر استاندارد دوگانه خواند.

۱۰ شهید و ۱۰۲ زخمی، آخرین آمار جنایت صهیونیست‌ها در نابلس

امیرعبداللهیان: تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در کردستان عراق را تحمل نخواهیم کرد

عملیات موشکی و پهپادی سپاه ضد تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق

کلیدواژه