انتقاد خطیب جمعه تهران از اقدام وقیحانه آلمان در اخراج دیپلمات های ایرانی
(last modified 1401-12-05T12:08:07+00:00 )
حوت 05, 1401 16:38 Asia/Kabul
  • انتقاد خطیب جمعه تهران از اقدام وقیحانه آلمان در اخراج دیپلمات های ایرانی
    انتقاد خطیب جمعه تهران از اقدام وقیحانه آلمان در اخراج دیپلمات های ایرانی

خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از اقدام دولت آلمان در اخراج دیپلمات‌های ایرانی، بر ضرورت برخورد جدی با این اقدامات تاکید کرد.

روابط عمومی دادگستری کل استان تهران روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد، پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، دادگاه انقلاب تهران، «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

پس از اعلام حکم اعدام برای سرکرده گروهک تروریستی تندر، وزارت خارجه آلمان در اقدامی مداخله‌جویانه، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین را احضار و دو نفر از دیپلمات های ایرانی را اخراج کرد.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه با اشاره به اینکه «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر با حضور وکیل و در دادگاه عادلانه محکوم به اعدام شده است، از رفتار مداخله جویانه دولت آلمان در این خصوص انتقاد کرد و گفت: دولت آلمان و رسانه‌های ضدبشری این مساله را به چالش کشیدند و حتی دولت آلمان کاردار ایران را احضار کرده و برخی از دیپلمات‌های ایرانی را اخراج می‌کند که لازم است و مردم از وزارت خارجه ایران انتظار دارند برخورد مناسب با این اقدامات وقیحانه داشته باشد.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی شرق و غرب و قدرت‌های جهانی خواستند به انقلاب ایران ضربه بزنند، افزود: دشمنان ایران اسلامی با حربه های مختلف از جمله جنگ نرم و تحریک قومیت‌ها، اختلافات داخلی را تشدید کرده و دامن زدند ولی این دشمنی‌ها با تدبیر رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم خنثی شد.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: بعد از جنگ هشت ساله تمام عیار نظامی و اقتصادی که به پیروزی ایران اسلامی منجر شد دشمنان یک رویکرد جدیدی را پیش گرفتند و آن جنگ، تهاجم، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بود.

حجت الاسلام صدیقی همچنین نقش سپاه در مبارزه با دشمنان را بی بدیل دانست و گفت: سپاه پاسداران در حوزه جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی و تقویت توان دفاعی نقش بی بدیلی را ایفا کرده است.

سرکرده گروه تروریستی تندر را بهتر بشناسیم

کلیدواژه