حوت 06, 1401 09:09 Asia/Kabul
  • رونمایی ایران از موشک کروز با برد هزار و ۶۵۰ کیلومتر
    رونمایی ایران از موشک کروز با برد هزار و ۶۵۰ کیلومتر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک کروز پاوه با برد ۱۶۵۰ کیلومتر رونمایی کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با تلویزیون ایران گفت: موشک کروز پاوه جدیدترین موشک کروز زمین‌پایه ایران است  که با برد ۱۶۵۰ کیلومتر تولید و رونمایی شده است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: پیش از این سومار، هویزه و طلائیه (ابومهدی) در برد‌های کمتر کروز‌های زمین‌پایه ایران بودند که اکنون پاوه هم به آن‌ها اضافه شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: دشمن هرگز توان ساخت پدافندی ضد موشک هایپرسونیک ما را ندارد و سرعت این موشک بیش از ۱۲تا ۱۳ ماخ است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اخطار به اروپا اظهار کرد: می‌توانیم ناوگان دریایی آمریکا و نا‌وهای هواپیمابر را در فاصله ۲هزار کیلومتری هدف قرار دهیم و این ۲هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌هاست و امیدواریم آن‌ها احترام خودشان را حفظ کنند.

سردار حاجی‌زاده  با بیان اینکه ما از ابتدا در نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم اضافه کرد: بزرگترین نیروی هوایی جهان متعلق به نیروی دریایی آمریکاست و قبلا زمانی که می‌گفتند این ناوگان به سمت کشوری حرکت کرده است، حاکم آن کشور سقوط می‌کرد، اما ما الان قادر هستیم به لطف الهی تا دو هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم.

موشک هایپرسونیک موشکی است که در خارج از جو قادر است رزمایش انجام دهد  و موتوری دارد که در ۳۰۰-۴۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود و شروع به مانور کردن می‌کند.

شلیک موفق موشک های کروز دریایی سپاه به سمت اهداف مشخص

بازتاب گسترده دستیابی ایران به موشک «هایپرسونیک» در رسانه های جهان

کلیدواژه