حوت 07, 1401 13:44 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: به دنبال صادرات محصولات هسته‌ای هستیم
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: به دنبال صادرات محصولات هسته‌ای هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: به دنبال صادرات محصولات و فناوری هسته‌ای به کشور‌های دیگر هستیم و امکان صادرات محصولات هسته‌ای تولید شده متخصصان داخلی وجود دارد.

بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای ایران در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز شد. 

به گزارش رادیو دری، "محمد اسلامی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (یکشنبه) در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای ایران که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما  گفت: اهداف و برنامه‌هایی در صنعت هسته‌ای پی ریزی شده تنظیماتی در این حوزه شکل گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: باید فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه فناوری هسته‌ای با سازمان انرژی اتمی همگرا باشد تا شاهد توسعه منابع در حوزه هسته‌ای و خلق فناوری در این حوزه باشیم.

"اسلامی" در ادامه به دستاورد‌های هسته‌ای در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: پودر منعقد کننده خون که در جراحی‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محصول تحریمی بوده است، امسال (1401) تولید شد و مورد استفاده قرار گرفته و گواهی سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است و امکان صادرات این محصول هم اینک وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ثروت بالا و فرصت تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی در کشور توسعه یافته است و هم اکنون شاهد صادرات رادیودارو‌ها و صادرات تجهیزات هسته‌ای در کشور هستیم.

"اسلامی" خاطرنشان کرد:  برای نخستین بار امسال در سه نمایشگاه بین المللی در حوزه فناوری هسته‌ای شرکت کرده ایم.

محصولات فناورانه سلولی در نمایشگاه محصولات دانش بنیان

کلیدواژه