حوت 07, 1401 17:21 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران حامی صلح و مخالف جنگ است
    امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران حامی صلح و مخالف جنگ است

 وزیر امورخارجه ایران ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را نادرست خواند گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در پی طرح ادعاهای بی اساس مبنی بر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در توئیتر نوشت: ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی به کار گرفته شده در اوکراین نادرست است.
امیرعبداللهیان افزود: قرار بود دومین دیدار هیأت‌های سیاسی و نظامی ایران و اوکراین برگزار شود، اما برخی طرف‌های غربی فقط ادعا می‌کنند و هیچ سندی را ارائه نمی‌دهند.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران با تأکید بر اینکه غرب باید دست از این بازی بی ثمر بردارد، تصریح کرد: ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.
مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاها مبنی بر ارسال کمک و تسلیحات نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.
«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اخیراً در گفت‌وگویی با خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" با بیان اینکه روابط نظامی و دفاعی ایران و روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور و ضد هیچ کشور ثالثی نیست، گفت: آنهایی که ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به یک طرف جنگ صادر می‌کنند، اقدامشان کمک به پایان جنگ نیست.
هیأت‌های ایرانی و اوکراینی یک دور در عمان دیدار کرده‌اند ولی مستنداتی از سوی اوکراینی‌ها درباره این ادعاها ارائه نشده است.

امیر عبدالهیان: سیاست خارجی ایران در دولت آینده پویا و منطقی خواهد بود

کلیدواژه