حوت 08, 1401 08:50 Asia/Kabul
  • رئیسی: عراق نباید محل توطئه یا تهدید علیه همسایگان خود قرار گیرد
    رئیسی: عراق نباید محل توطئه یا تهدید علیه همسایگان خود قرار گیرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عراق نباید محل توطئه یا تهدید علیه همسایگان خود قرار گیرد تصریح کرد، ایران از تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی اقتصادی و نظامی این کشور حمایت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که اقدامات گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب را که از خاک کردستان عراق ، حاکمیت و امنیت ایران را نقض می کنند، تحمل نخواهد کرد و تاکنون نیز در پاسخ به این اقدامات در چند نوبت مراکز تجمع این تروریست ها را در کردستان عراق هدف قرار داده است.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «ثابت محمد سعید رضا العباسی» وزیر دفاع عراق در تهران، مرزهای دو کشور را مرزهای دوستی و همکاری  توصیف کرد و گفت، جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند و از تقویت ثبات و امنیت در این کشور حمایت می‌کند.

«ثابت محمد سعید رضا العباسی» وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های کامل ایران از ملت عراق در دوران تهاجم بیگانه و عوامل داعشی آنها اظهار کرد، بغداد اجازه نخواهد داد عناصر فرصت‌طلب مرزها و سرزمین دو کشور را تهدید و ناامن کنند.

وزیر دفاع عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در دوران سخت، تداوم این پشتیبانی‌ها در شرایط بازسازی این کشور را خواستار شد.

 

کلیدواژه