حوت 10, 1401 12:33 Asia/Kabul
  • پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401
    پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، از پایان این رزمایش خبر داد.

رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401، در حدود دو سوم از آسمان کشور، یعنی در گستره‌ای بیش از یک میلیون کیلومتر مربع برگزار شد. 

"امیر قادر رحیم‌زاده "   فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با اعلام پایان رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱،  گفت : دشمنان باید بدانند تأمین منافع ملی و امنیت کشور و امنیت دریا و زمین و آسمان، خط قرمز  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش  رادیو دری،   فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در تشریح روند این رزمایش با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان از موفقیت زیاد در طراحی و تولید سامانه‌های بومی پدافند هوایی کشور بود، افزود :  همه سامانه‌هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند، اعم از سامانه‌های راداری، موشکی و جنگ الکترونیک همگی بومی و تولید شده به دست دانشمندان و متخصصان کشور است.

 فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ افزود :  ارتباط پایدار و چند لایه در این رزمایش باعث شد تا اقدامات سایبری نیروهای متخاصم مؤثر نباشد و در تمام طول رزمایش از ارتباطات امن، پایدار و چند لایه برخوردار باشیم.

"امیر رحیم‌زاده "  تاکید کرد : این رزمایش پیامی خاص  برای دشمنان دارد و آن هم اینکه باید بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دستان توانمند دانشمندان جوانش و با برخورداری از رزمندگانی که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا  از ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در حال اجرای مأموریت هستند، این آمادگی را دارند تا دفاعی همه‌جانبه از آسمان کشور داشته باشند.

رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ آغاز شد

کلیدواژه