حوت 10, 1401 15:50 Asia/Kabul
  • ایران دو دیپلمات آلمانی را اخراج کرد
    ایران دو دیپلمات آلمانی را اخراج کرد

وزارت امور خارجه ایران دو دیپلمات آلمانی را به عنوان عنصر نامطلوب از این کشور اخراج کرد.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسوولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، دو دیپلمات آلمانی به عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج شدند.

«ناصر کنعانی» همچنین با اشاره به احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در قبال زیاده خواهی‌ها، مقتدرانه عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد:  اولویت جمهوری اسلامی ایران همواره حفظ تعامل در فضای احترام است، اما اگر برخی طرف ها بخواهند موازین اصولی و حاکمیت ملی ایران را نادیده بگیرند، تعریف گزینه های جایگزین اجتناب ناپذیر است.

چند روز پیش، وزارت خارجه آلمان در پی صدور حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی و سرکرده گروهک تروریستی تندر، ضمن احضار کاردار ایران در برلین، دو کارمند سفارت ایران را در اعتراض به این حکم، «عنصر نامطلوب» خواند و به آن‌ها دستور داد این کشور را ترک کنند.

«جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر است که در دو دهه گذشته فعالیت خود را تحت عنوان انجمن پادشاهی ایران همسو با منافع رژیم پهلوی آغاز کرد و با رویکرد توهین به مقدسات و انجام حملات تروریستی، جنایاتی را ضد مردم ایران انجام داد.

گروه تروریستی تندر علاوه بر عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز ایران در سال 2008 که به شهادت 14 شهروند ایرانی و مجروح شدن 300 نفر دیگر منجر شد، در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات تروریستی از جمله منفجر کردن سد در شیراز و انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران را داشت که با تسلط اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران ناکام ماند.

این گروه تروریستی همچنین در ترور شهید «مسعود علی‌محمدی» از دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران نیز نقش داشته است.

جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر 21 فوریه به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شد که  این حکم قابل فرجام خواهی در دیوان عالی ایران است.

سرکرده گروه تروریستی تندر را بهتر بشناسیم

ایران: حکم سرکرده گروهک تندر، طبق دادرسی قانونی صادر شده است

 

کلیدواژه