حوت 13, 1401 17:20 Asia/Kabul
  • پرتاب ماهواره ناهید ۱ با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ در آینده نزدیک
    پرتاب ماهواره ناهید ۱ با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ در آینده نزدیک

 سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ناهید ۱ با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ در آینده نزدیک به فضا پرتاب می‌شود.

به گزارش رادیو دری، «حسین دلیریان» مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران  در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درباره ویژگی ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۱ گفت: ماهواره ناهید ۱ اولین گام از راهبرد توسعه ماهواره‌های مخابراتی ایران است که فناوری‌های مهمی اعم از مکانیزم پنل‌های خورشیدی بازشونده، برقراری ارتباط در باند Ku، ... در آن توسعه داده شده است.
دلیریان افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده درخصوص ماهواره‌های مخابراتی، از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی برای تکمیل و توسعه مخابرات فضاپایه استفاده خواهد شد.
سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد:  ماهواره ناهید ۲ هم گام دوم صنعت فضایی ایران در حوزه مخابرات فضاپایه است و این محصولات در واقع ماحصل گام‌های برنامه ریزی شده به منظور توسعه و بلوغ گام به گام فناوری فضایی است و گام‌های بعدی هم طبق همین برنامه ریزی مدون پیش خواهد رفت.
مشاور رئیس سازمان فضایی ایران افزود: ماهواره ناهید ۲ دارای زیرسیستم پیشرانش جهت انجام مانور انتقال مداری، محموله رله تلفنی جهت برقراری تماس تلفنی فضایی در ایستگاه‌های زمینی، محموله ذخیره و ارسال داده، سیستم موقعیت یابی مستقل ماهواره‌های ناوبری و... است و با توجه به موارد ذکر شده، ماهواره ناهید ۲ به نسبت ماهواره ناهید ۱، ارتقا قابل توجهی خواهد داشت.
ایران هم اکنون جزء ۱۰ کشور نخست دارای چرخه کامل ساخت و پرتاب ماهواره و ماهواره‌بر است.

ماهواره بر سیمرغ ماهواره "ظفر" را به فضا پرتاب کرد

کلیدواژه