حوت 14, 1401 08:45 Asia/Kabul
  • بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
    بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

در پایان سفر ۲ روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار و مذاکره با مقامات عالی‌رتبه ایران، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش رادیو دری، در این بیانیه آمده است، تعاملات بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران با روحیه همکاری و با رعایت کامل صلاحیت‌های آژانس و حقوق و تعهدات جمهوری اسلامی ایران براساس موافقتنامه‌های جامع پادمانی صورت خواهد پذیرفت.

این بیانیه می افزاید: درخصوص مسائل پادمانی باقی‌مانده مربوط به سه مکان، ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری و ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند؛ روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

رافائل گروسی جمعه گذشته در رأس هیأتی وارد تهران شد. وی روز جمعه و شنبه دو دور گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشت و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

گروسی همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و بعد از آن هم با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

اسلامی: سفر "رافائل گروسی" به ایران پیام‌آور روابط حرفه‌ای ایران و آژانس است

کلیدواژه