دستورالعمل جدید "حسن روحانی " در پی تعلل ، اهمال و نقض برجام
(last modified Tue, 13 Dec 2016 11:43:02 GMT )
قوس 23, 1395 16:13 Asia/Kabul
  • دستورالعمل جدید

در پی اهمال، تعلل و نقض برجام از طرف آمریکا و پیرو تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و هیات نظارت بر برجام، رییس جمهوری اسلامی ایران دستورهای جداگانه ای را خطاب به وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران صادر کرد.

"حسن روحانی " رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نامه ای به "محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران دستورداد ،نظر به این‌که دولت آمریکا نسبت به اجرای تعهدات خود در برجام تاکنون تعلّل و اهمال کرده  و با توجه به ‏تمدید اخیر قانون تحریم‌های ایران (آیسا) ‌که ایران از پیش چنین اقدامی را بعنوان نقض ‏برجام اعلام کرده بود،  نسبت به اجرای مراحل پیش‌بینی شده در «برجام» برای رسیدگی به موارد ‏نقض، اقدام کرده و دیگر پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی لازم را نیز به‌طور جدّی دنبال کند .

"حسن روحانی " همچنین  در نامه دیگر به "علی اکبر صالحی"رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  دستور داد در توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در چارچوب تعهدات ‏بین‌‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مأموریت‌های زیر را اجرا ‌نماید.

‏‏1. برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته‌ای جهت بهره‌گیری در حوزه حمل‌ونقل دریایی، با ‏همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی.‏‏

2. مطالعه و طراحی «تولید سوخت» مصرفی پیشران هسته‌ای، با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی.‏

سنای آمریکا اخیرا" مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با 99 رای موافق و بدون هیچ رای مخالف تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ادامه تحریم‌های ایران تا پایان سال 2026 رای داد.

 

کلیدواژه