حوت 15, 1401 15:49 Asia/Kabul
  • تشکیل کارگروه بررسی مسمومیت‌های اخیر در برخی مدارس ایران
    تشکیل کارگروه بررسی مسمومیت‌های اخیر در برخی مدارس ایران

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دستور تشکیل کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور را صادر کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در این کارگروه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ایران برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور نیز عضویت دارند و مأمور بررسی دقیق موضوع شده‌اند.

در روزهای گذشته تعدادی از دانش آموزان مدارس در برخی شهرهای ایران دچار مسمومیت شدند که گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای این مسمومیت هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آیین روز درختکاری به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» اشاره کردند و با تاکید بر اینکه مسوولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببان آن به اشد مجازات برسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این موضوع را جنایت درحقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و تصریح کردند: همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی در مورد آنها نخواهد بود و باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.

خطیب نماز جمعه تهران: با عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در ایران برخورد قاطع شود

رهبر معظم انقلاب: موضوع مسمومیت دانش‌آموزان جنایت بزرگ است

کلیدواژه