حوت 17, 1401 15:55 Asia/Kabul
  • کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) افتتاح شد
    کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) افتتاح شد

بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) در تهران با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی و با حضور رئیس‎جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

به  گزارش رادیو دری، این بیمارستان با هدف ارائه خدمات در تراز استاندارد‌های جهانی با ۵۲۱ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۲۷ تخت پُست آنژیو، ۱۰۲ تخت بستری حاد و اورژانس، ۳۰ تخت بستری روزانه جراحی سرپایی و ۴۲ تخت اتاق عمل و تجهیزات به‌روز، در ۱۸ طبقه و در ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع مساحت افتتاح شده است.

بیمارستان حضرت مهدی(عج) ۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته‌های آن‌ها در بین بیمارستان‌های ایران و منطقه بی‌نظیر بوده و دشوارترین و مهمترین اعمال جراحی، از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.

همچنین این بیمارستان با ۲۰۴ تخت بستری ویژه، بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان‌های ایران دارد و در آن، خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای به بیماران ارائه خواهد شد.

اولین عمل جراحی دهم اسفند ۱۴۰۱ در بیمارستان حضرت مهدی (عج) انجام شده و از ۳۸ اتاق عمل این بیمارستان، ۱۵ اتاق آن به صورت کامل آماده بهره‌برداری است.

این طرح منحصر به فرد در تراز استاندارد‌های جهانی و اوج مشارکت خیران، دولت و بخش خصوصی محسوب می‌شود و افتتاح این بیمارستان  می‌تواند باعث رونق بیش از پیش گردشگری سلامت کشور شود.

انجام عمل جراحی توسط ربات بدون کمک انسان؛ برای نخستین بار

سیر و سلامت( بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور تهران)

کلیدواژه