حوت 20, 1401 08:43 Asia/Kabul
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها
    رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها

وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه عمان آخرین وضعیت گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، «بدرالسید البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه ایران را اعلام داشت.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌های قبلی عمان در زمینه حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تشکر و قدردانی کرد.

در جریان مذاکرات ایران و عربستان در شهر پکن، دو کشور روز جمعه (11 مارس) توافق کردند که پس از ٧ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

بر اساس توافق دو کشور، وزیران امورخارجه ایران و عربستان سعودی ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر تا دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفیران و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

عربستان سعودی سوم ژانویه ۲۰۱۶ به بهانه حمله برخی افراد به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان در مورد گفت وگوهای وین

کلیدواژه