رونمایی از نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین در ایران
(last modified 1401-12-20T05:49:54+00:00 )
حوت 20, 1401 10:19 Asia/Kabul
  • رونمایی از نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین در ایران
    رونمایی از نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین در ایران

نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین در تهران رونمایی شد.

به گزارش رادیو دری، نمونه معیار تولید جت آموزشی یاسین امروز (شنبه) با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران رونمایی شد.

در این مراسم همچنین خط تولید انبوه جت پیشرفته آموزشی یاسین افتتاح شد.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اظهار کرد، یکی از دغدغه های نیروهای مسلح ایران، در ارتقای آموزش خلبانی است زیرا آموزش خلبانی از جمله آموزش هایی است‌ که‌ از اهمیت بالایی برخوردار است و انجام این مهم نیاز به هواپیمای آموزشی در کلاس‌های مختلف دارد.

سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه صنعت هوایی وزارت دفاع ایران از سال‌ها پیش اقدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کردند که امروز فرزند دوم آن رونمایی شد، تصریح کرد، ویژگی این جت آموزشی، طراحی کاملا بومی آن است ‌که موجب شده تا از این نمونه بتوان برای هواپیماهای رزمی‌ و پشتیبانی نزدیک هوایی نیز استفاده کرد.

امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم گفت، در گذشته آموزش خلبانان جت ‌هوایی در خارج از ایران انجام ‌می‌شد که بواسطه تحریم‌هایی‌که علیه جمهوری اسلامی اعمال شده، اولین‌ جایی که تحت تاثیر این تحریم‌ ها قرار گرفت این بخش بود که باعث شد نتوانیم آموزش ها را در خارج دنبال کنیم.

دکترین دفاعی ایران اساسا مبتنی بر اصل بازدارندگی توسعه یافته است؛ برای ایجاد بازدارندگی واقعی، داشتن توانایی نظامی و تسلیحاتی معتبر و در اختیار داشتن نیروهای مسلح قدرتمند و مجهز نقشی اساسی دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 31 اوت 2016 / 10 سنبله 1395 در جمع وزیر، مسوولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در جهانی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار ایران را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: افزایش قدرت ارتش ایران یک اصل است   

کلیدواژه