حوت 21, 1401 18:46 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: توافق تهران- ریاض درراستای صلح و امنیت پایدار منطقه انجام شد
    امیرعبداللهیان: توافق تهران- ریاض درراستای صلح و امنیت پایدار منطقه انجام شد

 وزیر امور خارجه ایران گفت، توافق تهران- ریاض در راستای منافع مردم دو کشور، صلح و امنیت پایدار منطقه انجام شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در گفت‌وگویی  تلویزیونی درباره توافق ایران و عربستان، گفت: توافق شد از زمان انتشار بیانیه ۳ جانبه (تهران- پکن- ریاض) روابط دوکشور عادی اعلام شود و وزیران امور خارجه  دو کشور در مدت دو ماه برای بازگشایی سفارت، تبادل سفیران و بازگشایی سرکنسولگری در جده و مشهد دیدار داشته باشند.
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در بحث توسعه مناسبات با همسایگان در ماه‌های گذشته صورت گرفته است، افزود، از ماه‌ها قبل ایده‌هایی در خصوص حل مشکلات با برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی مطرح بود.
امیرعبداللهیان همچنین گفت، تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌های ظالمانه ایران در چارچوب مذاکرات وین در جریان است.
وزیرامورخارجه ایران درباره تبادل زندانیان با آمریکا نیز گفت، توافق خوبی در روزهای اخیر حاصل شده است و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده توافق خواهد شد.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران افزود، تبادل زندانیان پرونده ای کاملا انسانی است و از مارس سال گذشته در این رابطه سندی با طرف آمریکایی به طور غیرمستقیم به امضاء رسید اما زمنیه اجرای آن اکنون فراهم شده است.

امیرعبداللهیان: روابط تهران - ریاض ظرفیت‌های بزرگی در اختیار منطقه قرار می‌دهد

کلیدواژه