حوت 24, 1401 17:52 Asia/Kabul
  • افشای جزئیات جدید از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌ (ع)
    افشای جزئیات جدید از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌ (ع)

یکی از متهمان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌ (ع) جزئیات جدید و مهمی را از پشتیبانی‌های انجام شده از داعش در داخل ایران افشا کرد.

به گزارش رادیو دری، در ادامه رسیدگی به اتهامات عوامل حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) که در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار می‌شود، ریاست دادگاه با هدف شفاف سازی نقش متهمان در پشتیبانی از عوامل داعش در ایران، دو تن از مطلعان را به جایگاه فرا خواند. 

این دو فرد که از اتباع کشورهای همسایه هستند، در اظهارات خود در مقابل هیات دادگاه، به نحوه آشنایی خود با رابط گروه داعش از طریق کانال‌هایی در تلگرام و اینستاگرام اشاره و اظهار کردند که با هدایت فردی از اُمرای داعش با رابطان این گروه تروریستی در تهران آشنا شدند و در خانه‌های تیمی و امن سکونت داشتند. 

این افراد با اشاره مستقیم به تدارکات و اسکان آن‌ها و همچنین شرایط "حامد" معروف به ابوعایشه -عامل اصلی حمله تروریستی- اذعان کردند که پس از ورود به ایران مدتی با عامل اصلی ترور در یک مکان اقامت داشتند.

در ادامه جلسه دادگاه، متهم ردیف سوم با حضور در جایگاه متهمان با اعتراف به عضویت در گروه داعش و همچنین ارتباط با یکی از سر شاخه‌های این گروه در افغانستان گفت: با هدف پیدا کردن کار به ایران آمدم، اما بعد از مدتی عبداله سعید که یکی از سرکردگان داعش در افغانستان است با من تماس گرفت. 

اقدام تروریستی داعش در حمله مسلحانه به شاهچراغ، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز، به شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۲۷ نفر از زائران منجر شد.

نماهنگ قول مادرانه؛ روایتی شاعرانه از حادثه تروریستی شاهچراغ

واکنش علمای اهل سنت افغانستانی به جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)

لحظات وقوع جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ؛ این ویدیو دلخراش است

کلیدواژه