حوت 25, 1401 11:11 Asia/Kabul
  • دستگیری ۱۱۷۶نفر از اتباع غیرمجاز در مرزهای جنوب شرق ایران
    دستگیری ۱۱۷۶نفر از اتباع غیرمجاز در مرزهای جنوب شرق ایران

فرمانده هنگ مرزی سراوان استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، از دستگیری یک‌هزار و ۱۷۶ نفر از اتباع غیرمجاز در مرزهای مشترک ایران با پاکستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سرهنگ «حسینعلی فراهی» فرمانده هنگ مرزی سراوان استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در راستای حراست از مرزهای میهن اسلامی و جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع کشورهای بیگانه از مرزهای جنوبی استان، مرزداران این فرماندهی در ۴۸ ساعت گذشته در حین پایش منطقه موفق شدند تعداد یک‌هزار و ۱۷۶ نفر از اتباع غیرمجاز را که بدون توجه به محدوده حریم ممنوعه مرزی قصد ورود به عمق خاک ایران داشتند را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ فراهی افزود: اتباع خارجی برای ورود، اقامت و خروج از ایران باید از طریق مبادی قانونی اقدام کند در غیر این صورت با آنان برخورد و پس از تحویل به مراجع ذیصلاح، از کشور طرد خواهند شد.

به گفته فرمانده هنگ مرزی سراوان، مرزبانی برابر قانون مقابله با تردد و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان را به صورت جدی در دستورکار دارد تا اثرات سو و معضلات اجتماعی این پدیده بویژه بزهکاری‌های مربوطه را مدیریت کند.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان و موقعیت خاص جغرافیایی همواره محل ورود و خروج اتباع بیگانه غیرمجاز و قاچاق انسان است.

تاکید سفارت ایران در کابل بر ورود قانونی اتباع افغانستانی به ایران

کلیدواژه