روحانی: سیره اخلاقی پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو برای مناسبات فردی و اجتماعی مسلمانان است
(last modified 1395-09-24T04:17:49+00:00 )
قوس 24, 1395 08:47 Asia/Kabul
  • روحانی: سیره اخلاقی پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو برای مناسبات فردی و اجتماعی مسلمانان است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، سیره اخلاقی پیامبر اسلام را بهترین الگو برای مناسبات فردی و اجتماعی مسلمانان دانست.

"حسن روحانی" سه‌شنبه شب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، مهمترین ویژگی پیامبر اسلام را «خلق عظیم» و اخلاق حسنه خواند و افزود: اقامه حق و احیا و تحول اخلاقی بر مبنای ارزش‌های اسلامی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

"حسن روحانی" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته پژوهش، بر لزوم تعیین دقیق معیارهای سنجش رشد علمی بر مبنای شاخص‌های محتوایی و کاربردی مورد توافق در عرصه بین‌المللی و همچنین پیوند بخش‌های پژوهشی و تحقیقاتی با چرخه صنعت و تولید در مسیر توسعه پایدار ایران تأکید کرد.

در ادامه این جلسه موضوع سند جامع معماری ایرانی – اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و وزیر راه و شهرسازی ایران و معاونین وی و نیز رئیس شورای اسلامی شهر تهران گزارشی در زمینه وضعیت معماری و لزوم هویت‌بخشی به این حوزه ارائه کردند و مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دعوت از وزارت راه و شهرسازی، ‌شهرداری، اساتید و متخصصین معماری ایران، سند تدوین شده را مورد بررسی قرار داده و نهایتاً نظر مشترک این مجموعه را برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

در این جلسه همچنین "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران گزارش سازمان کنفرانس‌ توسعه و تجارت ملل متحد (آنکتاد) را در خصوص پیشرفت علم و فناوری در ایران به ویژه در زمینه نفت و گاز و زیست فناوری ارائه کرد.

 

کلیدواژه