حوت 27, 1401 18:22 Asia/Kabul
  • سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به امارات؛ادامه توافق ایران وعربستان
    سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به امارات؛ادامه توافق ایران وعربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به امارات در جهت تقویت روابط میان ایران و کشورهای عربی و در ادامه موضوع توافق با عربستان است.

به گزارش رادیو دری، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پنجشنبه ۱۶ مارس در سفر به ابوظبی، با رئیس امارات متحده عربی دیدار و درباره مسائل دوجانبه و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.
«فدا حسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری مهر، با اشاره به سفر «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به امارات متحد عربی افزود: تقویت ارتباط کشورهای منطقه باعث کاهش حضور غربی‌ها و آمریکا در خاورمیانه خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: توافق ایران و عربستان مبین این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران باید با دوستان خود در کشورهای حوزه خلیج فارس روی مسائل کلان منطقه بر اساس منافع ملی هم نظر باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال آینده با کشورهای منطقه خصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس جلسات مشترک گوناگونی برگزار خواهد کرد، گفت: قرار است به زودی چین به همراه شورای همکاری خلیج فارس جلساتی با مقامات ایران داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه بر اساس منافع ملی قطعاً جلوی سلطه‌گری غربی‌ها را در منطقه می‌گیرد.
در جریان مذاکرات ایران و عربستان در شهر پکن، دو کشور جمعه ۱۰ مارس، توافق کردند که پس از ٧ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
بر اساس توافق دو کشور، وزیران امورخارجه ایران و عربستان سعودی ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر تا دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفیران و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای از سرگیری روابط

کلیدواژه