حمل 01, 1402 18:06 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز سال نو در حرم مطهر رضوی در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به سردرگمی آمریکایی ها در منطقه تاکید کردند: آمریکایی ها، متحیر و درمانده اند.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز ( سه شنبه ) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفتند: راه و سیاست نظام جمهوری اسلامی در منطقه روشن است و می دانیم چه کار می کنیم، اما آمریکایی ها، متحیر و درمانده اند؛ چرا که اگر در منطقه بمانند، مانند افغانستان با نفرت روز افزونِ ملت ها مواجهه و مجبور به ترک منطقه می شوند و اگر بروند هم، مطامع خود را از دست می دهند که این سر در گمی نشانه ضعف آشکار آن ها است.

ایشان، «کودتا، تحریم، فشارهای سیاسی، تهاجم رسانه ای بی سابقه، توطئه های امنیتی و تحریم های بی سابقه اقتصادی» را ابعادی از توطئه های پیوسته دشمنان خواندند و افزودند: در دور اخیرِ این خصومت ها، رؤسای آمریکا و برخی کشور های اروپایی از اغتشاشاتی که سال گذشته درصد بسیار اندکی به راه انداخته بودند، صریحاً پشتیبانی کردند و با انواع حمایت های تسلیحاتی، سیاسی، مالی، امنیتی و رسانه ای تلاش کردند جمهوری اسلامی را لااقل تضعیف کنند، اما در میدان، درست بر عکس این هدف، تحقق یافت و جمهوری اسلامی بر این توطئه جهانی پیروز شد و نشان داد قوی و مستحکم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیشرفت در علم وفناوری و قرار گرفتن در رده کشورهای برتر دنیا در عرصه هایی نظیر نانو و زیست فناوری، پیشرفت در عرصه های سلامت، هوافضا، هسته‌ای، دفاعی، زیر ساخت ها، مراکز درمانی و بهداشتی، پالایشگاه و دیگر عرصه ها را یادآوری کردند و گفتند: در حوزه روابط خارجی هم تلاش دشمنان برای انزوای ایران، شکست خورده و جمهوری اسلامی با محکم کردن صد در صدی روابط خود با آسیا، از این پس نیز به گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی، علمی و فنی با کشور های مهم این منطقه ادامه خواهد داد.

ایشان افزودند: عضویت در برخی پیمان‌های مهم منطقه ای و تقویت روابط با آفریقا و آمریکای لاتین از دیگر پیشرفت های حوزه ارتباطات خارجی است، ضمن این که با اروپایی‌ها هم قهر نیستیم و اگر از تبعیت آمریکا دست بردارند حاضریم با آن ها کار کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن در پی حذف نقاط قوت ایران اسلامی است: اظهار کردند  دشمنان با هویت جمهوری اسلامی مخالف هستند و اگر می‌گویند تغییر و تحول و انقلاب، مقصودشان این است که هویت جمهوری اسلامی تغییر کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: هدف دشمن در ایران، تبدیل حکومت مردمسالاری اسلامی به یک حکومت باب میل استکبار است؛ این‌که فردی مطیع آنان روی کار بیاید یا این‌که دموکراسی غربی که دموکراسی دروغ و فریب است روی کار آید و تحت فرمان آنان باشد؛ هدف دشمنان حذف تمام چیزهایی است که مردم را به یاد اسلام ناب و انقلاب می‌اندازد. 

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: استکبار در ایران خواستار حکومتی است که بتواند آن را تطمیع یا تهدید کند و از این طریق کشور را غارت و تسلط سیاسی و اقتصادی پیدا کند و این همان تغییری است که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند.

رهبر معظم انقلاب، استحکام درونی بنیه نظام اسلامی و ملت ایران را ناشی از ایمان دانستند و با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام اسلامی تصریح کردند: دشمن در جنگ ترکیبی، حمله نظامی نمی‌کند اما اما حمله به ارزش‌ها و باورهای دینی و سیاسی وجود دارد و هدف خاموش‌کردن امیدهاست تا شعله امید در دل جوانان ما خاموش شود.

: ایشان تاکید کردنددشمنان می‌خواهند در کشور دوقطبی و اختلاف‌افکنی ایجاد کنند، اعتقاد مردم را تضعیف کنند و اگر توانستند در کشور حتی جنگ داخلی ایجاد کنند که البته تیرشان هم به سنگ خورده است.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب: سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم و رشد تولید» / اقتصاد، مساله اصلی کشور است

کلیدواژه