حمل 05, 1402 13:09 Asia/Kabul
  • ایران، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را محکوم کرد
    ایران، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه، دولت این کشور را به رعایت موازین حقوق بشر فراخواند.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در توئیتی، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را محکوم کرد و دولت این کشور را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که به صورت مسالمت آمیز مطالبات خود را پیگیری می کنند، فرا خواند.

اعتراضات سراسری مردم فرانسه به طرح بازنشستگی دولت مکرون ادامه دارد و در تازه ترین آمار، منابع دولتی فرانسه اعلام کردند که بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات سراسری این کشور علیه طرح بازنشستگی دولت مکرون شرکت کردند.

 تا کنون در این اعتراضات ۱۲۳ افسر پلیس زخمی و ۸۰ معترض بازداشت شدند.

روزنامه لوموند تعداد معترضان را ۱.۲ میلیون و بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی فرانسه CGT شمار تظاهرات‌کنندگان را ۳.۵ میلیون نفر اعلام کردند.

این تظاهرات با خشونت همراه بود و نیروهای پلیس فرانسه با معترضان درگیر شدند و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کردند؛ منابع رسانه‌ای از آتش‌سوزی مقابل ساختمان شورای شهر بورودو خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که در خیابان‌های پاریس سطل‌های زباله و کیوسک‌های روزنامه‌فروشی به آتش کشیده شده‌اند.

اتحادیه‌های صنفی و کارگری فرانسه درخواست کرده‌اند که معترضان ۲۸ مارس برای حضور در دهمین تظاهرات سراسری به اصلاحات بازنشستگی به خیابان‌ها بیایند.

امیرعبداللهیان: مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران غیردوستانه است

توصیه ایران به فرانسه: به جای آشوب در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید

کلیدواژه