حمل 08, 1402 12:13 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: درهای مذاکرات پرونده هسته‌ای تا ابد باز نمی ماند
    امیرعبداللهیان: درهای مذاکرات پرونده هسته‌ای تا ابد باز نمی ماند

وزیر امور خارجه ایران گفت: در مجلس شورای اسلامی ایران پیش نویس طرحی برای تعیین سقف در مذاکرات هسته‌ای بررسی می‌شود و درهای مذاکره در این پرونده تا ابد باز نخواهد ماند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده در وین به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

تجربه ماه‌ها مذاکرات در وین ثابت کرد کاخ سفید به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد و از این منظر، به تاکتیک مقصرنمایی و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی علیه ایران متوسل شده است.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش رادیو دری؛«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره،با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی ایران پیش نویس طرحی برای تعیین سقف در مذاکرات هسته‌ای بررسی می‌شود،گفت: درهای مذاکره در این پرونده تا ابد باز نخواهد ماند.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: ایران به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: قطر همیشه در مسیر صحیح حرکت کرده و در مذاکرات مبادله اسرا (بین ایران و آمریکا) و توافق هسته‌ای نقش مثبت ایفا کرده است.

 

کلیدواژه