حمل 15, 1402 09:52 Asia/Kabul

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران را بزرگترین و باشکوه‌ترین نمایشگاه قرآن در جهان اسلام عنوان کرد.

سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار "می‌خوانمت"، یکم آوریل در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد و تا 15 آوریل/26 حمل ادامه خواهد یافت.

بخش بین ‌الملل سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم نیز روز(دوشنبه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، سفیرانی از کشورهای اسلامی و میهمانان خارجی افتتاح شد.

برخی مجموعه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نمایشگاه غرفه دارند و همچنین نمایندگانی از کشورهای روسیه، هند، پاکستان، تونس، بوسنی، الجزایر، اندونزی، عمان، سریلانکا و نیجر نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران پس از افتتاح بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم، در نشست "تکریم قرآن مجید و کتب مقدس از دیدگاه ادیان الهی و حقوق بین‌الملل" گفت، نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران، بزرگترین و باشکوه‌ترین در جهان اسلام است و ابتکاری که امسال با حضور برادران و خواهران از ۲۱ کشور انجام شد، کمک خواهد کرد همه نخبگان جهان اسلام حول فرهنگ و معارف قرآنی گرد هم آیند و از معارف الهی به نحو مطلوبی پاسداری کنند.

اسماعیلی با باین اینکه در ماه رمضان در بسیاری از مساجد ایران جلسات جزخوانی با شکوه بسیار در حال برگزاری است افزود، ایران به واسطه برقراری نظام جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال اخیر با رویش‌های گسترده‌ای در حوزه معارف قرآنی همراه بوده است و هم‌اکنون در ایران  صدها هزار حافظ قرآن و میلیون ها فعال قرآنی مشغول کار هستند.

محمد حمید، وزیر فرهنگ و گردشگری نیجر نیز در این نشست با ابراز خوشحالی از حضورش در تهران گفت که به عنوان نماینده کشور نیجر از دولتمردان جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کند که از نیجر دعوت کردند تا وحدت بین دو کشور تقویت شود.

وزیر فرهنگ دینی موریتانی هم در نشست تکریم قرآن مجید و کتب مقدس از دیدگاه ادیان الهی و حقوق بین‌الملل، با قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه خطاب به مسوولان ایرانی گفت، ایران با برپایی نمایشگاه قرآنی، واجب کفایی امت اسلامی را به نیابت انجام داد.

حضور ۲۲ کشور برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران

کلیدواژه