حمل 15, 1402 15:40 Asia/Kabul
  • ایران اقدامات رژیم صهیونیستی را در زمان مناسب پاسخ می‌دهد
    ایران اقدامات رژیم صهیونیستی را در زمان مناسب پاسخ می‌دهد

سخنگوی دولت ایران در پاسخ به مواضع تند مقامات جمهوری آذربایجان گفت: تهران با دقت کنشگری های رژیم صهیونیستی را در مورد ایران و جمهوری آذربایجان زیر نظر دارد و به موقع اقدام لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش رادیو دری؛ علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان پیوندهای ناگسستنی دارند اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که دشمن هر دو ملت است، تلاش می کند شکافی را ایجاد کند، اما ایران اقدامات دشمن دو ملت را رصد می‌کند و در زمان مناسب پاسخ خواهد داد.

این اظهارات سخنگوی دولت ایران در حالی مطرح می‌شود که جمهوری آذربایجان مدتی است تحت تاثیر ادعاهای رژیم صهیونیستی، به اتهام‌زنی ضد ایرانی و تنش‌آفرینی در روابط با تهران روی آورده است.

وی همچنین شهادت دو تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه را تسلیت گفت و افزود: رژیم صهیونیستی بار دیگر نشان داد در مواقع بحران‌های داخلی، دست به اقدامات تروریستی بیرون از مرز می‌زند که قابلیت پیگیری حقوقی و دیپلماتیک دارد و بدون پاسخ هم نخواهد ماند.

سخنگوی دولت ایران به دعوت رسمی پادشاه عربستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ریاض هم اشاره کرد و افزود: وزرای خارجه ایران و عربستان تاکنون سه بار مذاکره کرده‌اند و قرار است در روزهای آینده وزرای امور خارجه دو کشور دیدار کنند.

بهادری جهرمی درباره رای نهایی دیوان بین‌المللی لاهه نیز گفت: رای دادگاه لاهه، یک شکست تاریخی برای آمریکایی بود که عادت داشت قوانین بین المللی را نقض کند.

وی تصریح کرد: رای دادگاه به اصل بروز خسارت و التزام جبران خسارت به نفع جمهوری اسلامی ایران صادر شده است که نوعی اعتراف بین المللی به حقانیت ایران است؛ مذاکرات  تعیین میزان خسارات مربوط به این رأی ، یک مذاکرات فنی است و در موعد مقرر مذاکرات آن آغاز خواهد شد.

واکنش ایران به ادعای ضد ایرانی رئیس جمهوری آذربایجان

توصیه کنعانی به جمهوری آذربایجان: نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشید

کلیدواژه