حمل 16, 1402 10:10 Asia/Kabul
  • کمک ایران به کشور‌های دوست در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی
    کمک ایران به کشور‌های دوست در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت، جمهوری اسلامی خود را به کمک کردن به کشور‌های دوست مانند سوریه در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی ملزم می داند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۹۰ درصد تجهیزات دفاعی ایران وارداتی و از کشورهای غربی بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق ضد ایران، گام‌های بلندی برای پر کردن خلاء ناشی از وابستگی به تسلیحات نظامی برداشته شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دکترین دفاعی ایران اساسا مبتنی بر اصل بازدارندگی توسعه یافت که برای ایجاد بازدارندگی واقعی، داشتن توانایی نظامی و تسلیحاتی معتبر و در اختیار داشتن نیروهای مسلح قدرتمند و مجهز نقشی اساسی دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 31 اوت 2016 در جمع وزیر، مسوولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در جهانی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار ایران را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ سید حمزه قلندری، معاون امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران درباره همکاری ایران و سوریه در حوزه ارتقاء و تقویت پدافند هوایی این کشور تصریح کرد، سوریه در گذشته، کشوری بی دفاع در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی بود اما در حال حاضر حجم زیادی از حملات هوایی توسط دولت سوریه در حال دفع شدن است.

سردار قلندری با بیان اینکه نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران، باعث رشد صادرات تسلیحات کشور شده است، تصریح کرد، ایران به بسیاری از کشور‌های همسایه و دوست خود نه تنها از نظر تجهیزات و تسلیحات بلکه به آن‌ها در حوزه فناوری ساخت تسلیحات دفاعی نیز کمک کرده‌است.

معاون امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه طراحی و ساخت تسلیحات و تجهیزات دفاعی افزود، کشور‌های خارجی بعد از استفاده از تسلیحات ایرانی تعجب کردند، چگونه کشوری که سال‌ها مورد تحریم بوده به این حد از پیشرفت رسیده است که تسلیحات آن در لبه فناوری جهانی قرار دارد.

 

 

کلیدواژه