حمل 17, 1402 19:02 Asia/Kabul
  • رئیسی: حمایت از حقوق ملت فلسطین غیرقابل تغییر است
    رئیسی: حمایت از حقوق ملت فلسطین غیرقابل تغییر است

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی، اصلی غیرقابل تغییر در شاکله امت اسلامی است.

به گزارش رادیو دری،«سید ابراهیم رئیسی» روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی با تشریح وضعیت کنونی فلسطین تاکید کرد: وحدت جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم صهیونستی یک ضرورت همیشگی است.

وی با معرفی فلسطین به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌ اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جهان اسلام به عنوان یک بلوک تأثیرگذار در معادلات جهانی نیازمند همگرایی بیشتر است و بر همین اساس از هرگونه ابتکار در جهت تعمیق روابط میان کشورهای اسلامی استقبال می‌کند.

«جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی هم با تبریک آغاز سال جدید هجری شمسی و حلول ماه رمضان به ملت ایران، لزوم تعمیق روابط دو کشور در جهت نزدیکی دو ملت و تأمین منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.

رئیس‌جمهوری اندونزی همچنین از پیشنهاد رئیس‌جمهوری ایران برای برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی استقبال و ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس زمینه تقویت بیشتر روابط بین کشورهای اسلامی را فراهم آورد.

گروه های فلسطینی: حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بی پاسخ نمی‌ماند

حمله شبانه نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی

کلیدواژه